Tavaramerkki suojaa brändiä
Tavaramerkki on arvokas osa yrityksen omaisuutta. Se tukee brändin rakentamista, lisää tunnettuutta ja voi nostaa tuotteiden tai palveluiden arvoa.
”Brändimme tulee kertoa, että vaikka toimimme perinteisellä ja monimutkaisella teollisoikeusalalla, haluamme tehdä tunnetuksi palvelumme laajalle kohderyhmälle maailmanlaajuisesti”, kertoo Papula-Nevinpatin viestintäpäällikkö Marika Kojo. ”Olemme nykyaikaistaneet hyvin maltillisesti logoamme, jonka on alun perin suunnitellut professori Jukka Pellinen Taideteollisesta korkeakoulusta vuonna 1988. Halusimme vaalia logon historiaa ja säilyttää vanhat ”suomalaiset” värit, vain logoelementtien muotoja on hieman pehmennetty.”
Papula-Nevinpat on kansainvälisesti tunnettu patentti-, malli- ja tavaramerkkitoimisto, joka on perustettu vuonna 1975. Suomessa sijaitsevan pääkonttorin lisäksi meillä on vahva edustus Euraasiassa, jossa meillä on omat toimistot Venäjällä, Ukrainassa, Valko-Venäjällä, Kazakstanissa ja Uzbekistanissa. Oman laajan verkoston avulla pystymme palvelemaan asiakkaitamme maailmanlaajuisesti, Suomessa, Euroopan patenttivirastossa (European Patent Office, EPO), Euroopan sisämarkkinoiden harmonisointivirastossa (Office for Harmonization in the Internal Market, OHIM) sekä Euraasian alueella.
Tavaramerkki on arvokas osa yrityksen omaisuutta. Se tukee brändin rakentamista, lisää tunnettuutta ja voi nostaa tuotteiden tai palveluiden arvoa.
Tasavallan presidentti on 22.11.2024 myöntänyt eurooppapatenttiasiamies ja Papula-Nevinpatin patenttiosaston johtaja Folke Johanssonille patenttineuvoksen arvonimen.
Alberto reflects on his transition from being a researcher to becoming a trainee patent attorney. He shares his thoughts on this journey and the insights he has gained along the way.
Huipputeknologian jatkuvasti kehittyvässä maailmassa patenttiasiantuntijoiden rooli on tärkeämpi kuin koskaan.